Как да разбера Google PageRank на моя сайт, PR проверка?

През 2016 г. Google съобщи, че алгоритъмът PageRank няма да бъде използван. 

Какво е Google PageRank?

Google PageRank (PR) е начин за относително оценяване качеството на уеб сайт, блог или уеб страница в интернет пространството. Google PageRank се измерва по скалата от 0 до най-високата оценка 10. PageRank е кръстен на Larry Page един от основателите на Google.

Какво е Google PageRank?

PageRank работи чрез преброяване на количеството и качеството на обратните линкове към страница за да се определи нейната приблизителна оценка и важност.

Основното предположение е, че по-важните сайтове са склонни да получават повече линкове от други сайтове. Това не е единствения алгоритъм използван от търсачката, но това е първия, който Google използва и за това е най-популярен.

Онлайн инструментите за проверка на Google PageRank позволяват на уебмастърите да видят PR на техния уеб сайт или блог. В допълнение по желание уебмастърите могат да добавят предоставения HTML код от онлайн инструмента в уеб сайта или блога си за да покажат своя PageRank на посетителите.

Съществува ли още Google PageRank?

Болезнената истина е, че няма да можете да проверите резултатите си в PageRank в Google. Това е така от 2016 г., когато компанията безцеремонно унищожи известната си лента с инструменти Google.

Отминаха дните, в които бихте използвали инструмента, за да проверявате свободно вашия сайт и уеб страниците на вашите конкуренти. Google реши да се откаже от функцията PageRank на лентата с инструменти, след като се оказа, че практикуващите черна шапка SEO все повече злоупотребяват с нея.

Но това не трябва да ви спира. Оказва се, че от друга страна излизането на Google от сцената отвори врати за доставчици на данни от трети страни, които сега предлагат PageRank показатели заедно с други подходящи SEO анализи.

Говорим за подобни на SEMrush, Ahrefs, Moz и SpyFu.

Как да разбера моя Google PageRank?

Основният метод за намиране на PageRank на уеб страница бе инсталирането на Google Toolbar. След инсталацията PageRank (PR) се показваше, като малка зелена икона на лентата на Google Toolbar. Лентата за инструменти на Google можеше да бъде изтеглена за браузърите Internet Explorer или Mozilla Firefox.

Как да разбера моя Google PageRank?

В допълнение към Google Toolbar имаше много онлайн инструменти, които позволяваха на уебмастърите да разберат PR на даден сайт само чрез въвеждане на URL му в онлайн формата.

По желание след това администраторът на сайта можеше да постави малък HTML код в своята уеб страница за да покаже PageRank на своите посетители.

Различен ли е PageRank на сайта и на отделните страници?

PageRank се определяше за всяка конкретна уеб страница. Всяка страница на вашия сайт вероятно е била с различен PR.

Обикновено началната страница на уеб сайта имаше най-висок PR, тъй като вероятно е с най-много обратни линкове от други сайтове.

Понякога PageRank на информативна и популярна статия на вътрешна страница от уеб сайт беше с по-висок от този на началната страница.

Как се изчисляваше PageRank?

PageRank се изчисляваше, както от броя така и от качеството на линковете сочещи към дадена уеб страница или документ.

Колкото по-висок бе PR на обратните връзки сочещи към страницата и колкото по-малко изходящи линкове имахте в съдържанието, толкова по-висок бе нейния PageRank.

Дали всеки външен линк допринася за по-висок PageRank?

PageRank може да се сравни с форма за гласуване. Всяка връзка към дадена уеб страница може да се приеме, като вот за нея.

Дали всеки външен линк допринася за по-висок PageRank?

Някои документи с по-висок
PageRank се разглеждат от Google, като по-важни. На линковете от страници с висок PageRank се отдава по-голямо значение от Google – много по-голямо в някои случаи.

Като цяло колкото повече входящи връзки, сочат към конкретен уеб сайт толкова е по-висок неговия PageRank.

Важно ли беше да имаме висок PageRank?

Да защото PageRank бе част от алгоритъма на Google, който определяше къде ще се появи вашият уеб сайт или блог в резултатите от търсенето.

Уеб страници с висок PR на конкурентни ключови думи ще бъдат класирани по-високо в резултатите от търсенето, но PageRank е само един от стотиците допринасящи фактори в алгоритъма на Google.

PageRank (PR) не следва да се счита за най-важния фактор за класирането на уеб сайт в търсачката. Качественото съдържание и съответните линкове са от първостепенно значение за SEO оптимизацията, и PageRank със сигурност е важен фактор, който трябва да се вземе под внимание.

Публикуване на коментар

0 Коментари